Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

"ΠΑΛΕΥΟΝΤΑΣ" ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΞΗ



Όταν αναφερόμαστε στο κλίμα της τάξης, μιλούμε για ένα γενικό ψυχολογικό χαρακτήρα της τάξης, ένα άμορφο και διάχυτο αίσθημα το οποίο κάποιος γρήγορα διαπιστώνει, όταν βρεθεί σε μια τάξη έστω και για λίγο χρονικό διάστημα. Αν και δεν μπορούμε να το μετρήσουμε εύκολα, είναι κάτι που εύκολα το αντιλαμβανόμαστε. Σε μια τάξη λόγου χάρη, αισθανόμαστε έναν αέρα επιφύλαξης, οι αλληλεπιδράσεις της είναι προσεκτικές και μετρημένες. Σε μια άλλη τάξη, εντοπίζουμε έναν αέρα ενθουσιασμού, οι αλληλεπιδράσεις της είναι αυθόρμητες και ελεύθερες. Σε ένα συνεχή κύκλο δράσεων και αντιδράσεων, ο εκπαιδευτικός και ο μαθητής ταυτόχρονα επηρεάζουν και επηρεάζονται από το συναισθηματικό κλίμα που δημιουργούν. 
Κάθε τάξη δημιουργεί το δικό της κλίμα, το οποίο είναι βασικά αποτέλεσμα των διαπροσωπικών σχέσεων των ατόμων που εμπλέκονται και του κοινωνικο-συναισθηματικού – νοητικού περιβάλλοντος που αναδύεται από τις αλληλεπιδράσεις τους. (Ματσαγγούρας, 2001).

Ακολουθεί εισήγηση της κ. Άννας Μπαφίτη, κοινωνιολόγος M. Ed

Άννα Μπαφιτη - "Διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς στη σχολική τάξη"

Πηγές: pappanna.wordpress.com, www.slideshare.gr , www.google.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου