Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

"ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ ..."



Από τη Μαριάννα Σπυράκου

Κάθε καλλιτεχνική δραστηριότητα από πλευράς των παιδιών είναι ευπρόσδεκτη! 
Όταν ένα παιδί ξεδιπλώνει την ανάγκη του για έκφραση μέσα από την τέχνη, τότε έχει βρει μόνο του μια διέξοδο που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να την υποβιβάσουμε.



Αντιθέτως, πρέπει να την ενισχύσουμε και να την ενθαρρύνουμε με κάθε δυνατό τρόπο.
Μια από τις πολύ συνήθεις δραστηριότητες των παιδιών- και όπως έχει φανεί κυρίως των μικρών κοριτσιών- είναι η ζωγραφική.

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους αξίζει να επενδύσεις σε ένα μικρό εργαστήριο ζωγραφικής. Ποιοι είναι αυτοί;
Τέλεια έκφραση
Η ζωγραφική είναι ένας υπέροχος τρόπος να εκφραστεί το παιδί και μάλιστα κάνοντας κάτι που θα το κρατήσει μακριά από δραστηριότητες όπως οι πολλές ώρες στις οθόνες, TV και PC, που αποτελούν απειλή για τη δημιουργικότητά του.

Αποτύπωση συναισθημάτων
Μια ζωγραφιά μπορεί να μας πει πολλά για τον τρόπο που σκέφτεται ένα παιδί. Αν βλέπουμε συνεχώς μουτζούρες, χτυπημένους ανθρώπους και εικόνες που δε μας αρέσουν, τότε ίσως πρέπει να πάρουμε κάποιο μήνυμα, π.χ. ότι βλέπει πολλή τηλεόραση.

Σκέψη και φαντασία
Όσο ένα παιδί ζωγραφίζει, τόσο ανακαλύπτει και άλλα που θέλει να βάλει στο χαρτί. Αυτό το παιχνίδι με τις εικόνες δημιουργεί κινητήριες δυνάμεις στη φαντασία και κάνει τον εγκέφαλο του παιδιού μας να δουλεύει ασταμάτητα. 

Όμορφο ταλέντο
Ενθαρρύνοντας τη ζωγραφική ανακαλύπτουμε τις δεξιότητες του παιδιού μας. Μπορεί να διαπιστώσουμε ότι το παιδί έχει κλίση και "το χέρι του πιάνει" με αποτέλεσμα να το ωθήσουμε να αφιερώσει χρόνο σε μια δραστηριότητα που μπορεί αργότερα να είναι η βάση για την επαγγελματική του καριέρα. 

Πάντα και παντού
Δεν περιορίζει κανείς το παιδί να περνάει καλά με τη ζωγραφική του παντού! Στο σπίτι, στη γιαγιά, στις διακοπές, στο πλοίο!

Δεν είναι ένα ακριβό χόμπι
Λίγοι μαρκαδόροι, τετράδια και χρώματα και έχουμε φτιάξει το ατελιέ του!


Διαβάστε κι αυτό ...

"Οι εκατό υπάρχουν ..." Loris Malaguzzi

Το παιδί αποτελείται από εκατό.
Το παιδί έχει εκατό γλώσσες,
εκατό χέρια, εκατό σκέψεις,
εκατό τρόπους σκέψης, παιχνιδιού, ομιλίας.
Εκατό, πάντα εκατό τρόπους
να ακούει, να θαυμάζει, να αγαπά.
Εκατό χαρές για
να τραγουδά και να καταλαβαίνει.
Εκατό κόσμους να ακακαλύπτει.
Εκατό κόσμους να εφευρίσκει.
Εκατό κόσμους να ονειρεύεται.
Το παιδί έχει εκατό γλώσσες
(και εκατό, εκατό, εκατό ακόμη…)
Αλλά του κλέβουν τις ενενήντα εννιά.
Το σχολείο και ο πολιτισμός
διαχωρίζουν το κεφάλι από το σώμα.
Λένε στο παιδί:
να σκέφτεται χωρίς τα χέρια,
να τα καταφέρνει χωρίς το μυαλό,
να ακούει και να μη μιλάει,
να καταλαβαίνει χωρίς να χαίρεται,
να αγαπάει και να θαυμάζει
μόνο το Πάσχα και τα Χριστούγεννα.
Λένε στο παιδί:
να ανακαλύψει έναν κόσμο που ήδη υπάρχει.
Και από τις εκατό
του κλέβουν τις ενενήντα εννιά.
Λένε στο παιδί:
ότι η εργασία και το παιχνίδι,
η πραγματικότητα και η φαντασίωση,
η επιστήμη και η φαντασία,
ο ουρανός και η γη,
η λογική και το όνειρο,
είναι πράγματα που δεν ταιριάζουν.
Και έτσι λένε στο παιδί
ότι οι εκατό γλώσσες δεν υπάρχουν.
Το παιδί λέει:
Αποκλείεται!!! Οι εκατό υπάρχουν…

Πηγές:www.dearmom.gr , www.hamomilaki.gr ,www.pappanna.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου