Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

"ΑΠΛΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΓΙΑ ΟΜΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ"




Άννα Παππά
δασκάλα – συγγραφέας

Ανεξάρτητα από το πώς πήγε το περασμένο έτος, η νέα σχολική χρονιά ξεκινά γεμάτη υποσχέσεις και δυνατότητες. Ας ρίξουμε μία ματιά και ας δούμε κάποιες στρατηγικές που μπορούν να βελτιώσουν την πιθανότητα μιας επιτυχημένης σχολικής χρονιάς, για σας και για τους μαθητές σας.

1.Στόχοι – δικοί σας και των παιδιών
Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για ν’ αρχίσει η σχολική χρονιά είναι να συνειδητοποιήσουμε ότι ήρθε η στιγμή. Βοηθήστε τους μαθητές σας να φανταστούν πώς, κατά τη γνώμη τους θέλουν να είναι η νέα χρονιά. Ρωτήστε τους αν επιδιώκουν υψηλές βαθμολογίες, σε ποιες δραστηριότητες θέλουν να συμμετέχουν, ποια χόμπι τους αρέσουν.
Τα περισσότερα παιδιά θέλουν, πραγματικά, να τα πάνε καλά στο σχολείο τους. Πρέπει όμως, για να γίνει αυτό, να συνειδητοποιήσουν ότι χρειάζεται προσπάθεια, ότι τίποτε δε γίνεται χωρίς κόπο, χωρίς κέφι και ότι κανένας άλλος δεν μπορεί να κάνει τη δική τους δουλειά, παρά μόνο τα ίδια τα παιδιά.

2.Επικοινωνία δασκάλων – γονέα
Ανάλογα με την ηλικία του μαθητή και του πόσο προσαρμοσμένος είναι στο σχολικό περιβάλλον απαιτείται και η αντίστοιχη επικοινωνία με τον γονέα του. Στην αρχή της χρονιάς η επικοινωνία του δάσκαλου με τους γονείς θα βοηθήσει και τον δάσκαλο και τον μαθητή να προσαρμοστεί καλύτερα. Τα emails διευκολύνουν τα πράγματα αλλά οι επαφές από κοντά είναι πιο αποτελεσματικές. Με τους κατάλληλους χειρισμούς, οι γονείς μπορούν να γίνουν θετικός παράγοντας της σχολικής ζωής και της μαθησιακής προσπάθειας. Η επικοινωνία του δασκάλου με τον γονέα θα δώσει στο δάσκαλο σημαντικές ιδέες και καλύτερες λύσεις για τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν.

3.Διαχείριση του χρόνου
Η αποτελεσματική διαχείριση του χρόνου είναι χρήσιμη και για τον μαθητή και για τον δάσκαλο. Ένα από τα σημαντικότερα καθήκοντα του δασκάλου, αυτό της διδασκαλίας της «σωστής διαχείρισης του χρόνου» είναι υποτιμημένο. Είναι όμως πολύ σημαντικό. Σωστή εκμετάλλευση του χρόνου σημαίνει διαφύλαξη του χρόνου ώστε να είναι αρκετός και για τα σχολικά καθήκοντα και για το παιχνίδι. Ζητήστε από τα παιδιά να συγκρίνουν τον πραγματικό χρόνο που διαθέτουν για μελέτη, για παιχνίδι ή για άσκοπη σπατάλη. Ζητήστε το γραπτά, με τη μορφή μίας έκθεσης ή μίας εργασίας στο σπίτι. Τα αποτελέσματα θα σας εκπλήξουν αλλά και θα σας διδάξουν.

4.Οργάνωση, στο σχολείο και στο σπίτι
Δημιουργείστε μία οργανωμένη τάξη όπου η καλαισθησία θα παίζει σημαντικό ρόλο. Θεσπίστε κανόνες που θα είναι αποδεκτοί από όλους και που θα τηρούνται από όλους. Στη συνέχεια εμφυσήστε στα παιδιά την ιδέα της διοργάνωσης τόσο στην τάξη όσο και στο σπίτι. 
Πείστε τα ότι η σχολική τσάντα θα περιέχει μόνο τα απαραίτητα και όχι περιττά πράγματα.
 Πείστε τα ότι το δωμάτιό τους πρέπει να το φροντίζουν και ότι πριν πέσουν για ύπνο θα πρέπει να ετοιμάσουν τη σχολική τους τσάντα ώστε να είναι έτοιμη το πρωί. 
Πείστε τους γονείς ότι μερικά πράγματα είναι καθήκοντα των παιδιών και δεν είναι δική τους δουλειά. Έτσι το πρωί θα είναι λιγότερο ταραχώδες για όλους, κυρίως για το παιδί.

5.Συμπέρασμα

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να μάθουν οι μαθητές σας το πώς θα διαχειρίζονται τη ζωή τους μαζί σας και μαζί με τους συμμαθητές τους.
Ενθαρρύνετε τα παιδιά να οργανώνουν τον χρόνο τους και τα πράγματά τους, ώστε να κατανοήσουν, βιωματικά, την ευταξία και τα σωστά βήματα της ζωής.
 Αυτό θα τα επιτρέψει να αναλάβουν πρωτοβουλίες και ευθύνες καθώς θα μεγαλώνουν και θα ωριμάζουν.

Πηγή:pappanna.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου