Αξιότιμοι-ες κύριοι/ες,
Με την επιστολή αυτή θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι «Το Χαμόγελο του Παιδιού» λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση κρουσμάτων Βίας, Παραμέλησης και Εκφοβισμού και την φαινομενική έλλειψη εξειδικευμένης γνώσης για αναγνώριση και αντιμετώπιση τέτοιων κρουσμάτων, έχει αναπτύξει ένα ευρύ φάσμα δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης των φαινόμενων βίας κατά των παιδιών (κακοποίηση παραμέληση παιδιών, ενδοσχολική βία και εκφοβισμός, ασφάλεια στο διαδίκτυο).
Θα ήταν λοιπόν σημαντικό με την δική σας προτροπή, όλες οι δράσεις και υπηρεσίες του Οργανισμού να τεθούν στη διάθεση του συνόλου των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων των σχολείων των περιοχών της ευθύνης σας.
Θα θέλαμε να ζητήσουμε – στο πλαίσιο και του Συμφώνου Συνεργασίας που έχει συνάψει ο Οργανισμός μας με το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων – να αποσταλεί σχετική ενημέρωση στα σχολεία της περιοχής ευθύνης σας.
Τα στοιχεία επικοινωνίας με το Τμήμα Ενημέρωσης Παιδιών, Γονέων και Εκπαιδευτικών που θα θέλαμε να προωθηθούν είναι: Ματίνα Γαβριήλογλου – Ψυχολόγος, τηλ. Επικ: 2310-250160 και ηλεκτρονική διεύθυνση school@hamogelo.gr
Παρακάτω θα βρείτε αναλυτικά τις δράσεις που υλοποιεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στο πεδίο.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία χρειαστείτε.
Με εκτίμηση,
Κώστας Γιαννόπουλος
Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» δίνοντας μεγάλη έμφαση στην πρόληψη αλλά και τη διαχείριση περιστατικών εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον έχει συστήσει το Τμήμα Ενημέρωσης Παιδιών, Γονέων και Εκπαιδευτικών, στελεχωμένο από μια εξειδικευμένη ομάδα 11 ψυχολόγων, η οποία πραγματοποιεί διαδραστικές βιωματικές δράσεις πρόληψης και ενημέρωσης σε σχολεία ανά την Ελλάδα σε μαθητές και μαθήτριες (α΄βάθμιας & β’βάθμιας εκπαίδευσης), εκπαιδευτικούς, γονείς και κηδεμόνες.
Με εργαλεία:
την αφήγηση κοινωνικών Ιστοριών
ο/η ψυχολόγος αφηγείται ή παρουσιάζει μια δομημένη κοινωνική ιστορία σε ομάδα μαθητών και μαθητριών, κατά την οποία τα παιδιά αναλαμβάνουν -σταδιακά και χωρίς να γίνεται εμφανώς αντιληπτό- τον ρόλο του/της παρατηρητή/-τριας. Πρόκειται για σύγχρονες ιστορίες οι οποίες συμβάλουν στη γνωστική κατανόηση και συναισθηματική βίωση τόσο του ίδιου του εαυτού του μαθητή, όσο και του περιβάλλοντα κόσμου του. Η διαδραστικότητα και το βίωμα της αφήγησης επιτρέπει στο μαθητή να εισέλθει νοητικά σε ένα ασφαλές περιβάλλον πειραματισμού γύρω από τις διαπροσωπικές σχέσεις. Είναι με άλλα λόγια μία «πρόβα» πριν από την «αληθινή παράσταση». Μέσα από τις πολλαπλές ταυτίσεις δίνεται επιπρόσθετα η δυνατότητα στα παιδιά να αντικρίσουν και να εκφράσουν δικές τους απαγορευμένες και «κακές» συμπεριφορές οι οποίες βρίσκονται σε νάρκη.
YouLearn: Διαδραστική πλατφόρμα εκπαίδευσης & ενημέρωσηςΗ Διαδικτυακή πλατφόρμα τηλε-εκπαίδευσης YOULEARN επιτρέπει τη μεγαλύτερη προσέγγιση μαθητών, εκπαιδευτικών και συλλόγων γονέων σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας αλλά και την άμεση επικοινωνία με σχολεία της Ομογένειας. Χρησιμοποιώντας ήχο, εικόνα, ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων μέσω chat αλλά και δυνατότητα προβολής PowerPoint αρχείων, δίνεται η ευκαιρία μιας πλήρους διάδρασης με τους συμμετέχοντες. Οι διδάσκοντες και οι διδασκόμενοι μπορούν ν’ ανταλλάξουν αρχεία και μέσω μιας online «ζωντανής» συνομιλίας η οποία περιλαμβάνει ήχο, εικόνα και δυνατότητα chat.
Παράλληλα, πραγματοποιούνται Webinars, σεμινάρια δηλαδή μέσω του Διαδικτύου, τα οποία απευθύνονται κατά βάση σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας και παρέχουν τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης από απόσταση μεταξύ των συμμετεχόντων, αλλά και Webcasts, τα οποία απευθύνονται στο ευρύ κοινό (μεταξύ αυτού εκπαιδευτικοί και γονείς) με βασικό στόχο την ενημέρωση για θέματα που αφορούν στα παιδιά.
1ο Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» ακολουθώντας τη νέα τάση που καθιστά την τεχνολογία βασικό «εργαλείο» εκπαίδευσης και χρησιμοποιώντας τις απεριόριστες δυνατότητές της, δημιούργησε το 1ο Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» στην Ελλάδα.
Ημερολόγια Εκφοβισμού (https://www.youtube.com/watch?v=NkaLAY90H00)
Το τηλεοπτικό Ντοκιμαντέρ «Ημερολόγια Εκφοβισμού» το οποίο είναι μεταφρασμένο σε 7 ευρωπαϊκές γλώσσες (ελληνικά, ισπανικά, ιταλικά, ρουμάνικα, αγγλικά, γερμανικά και γαλλικά) έχει σαν στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού και των εμπλεκόμενων στο πρόβλημα φορέων.
Με την επιστολή αυτή θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι «Το Χαμόγελο του Παιδιού» λαμβάνοντας υπόψη την αύξηση κρουσμάτων Βίας, Παραμέλησης και Εκφοβισμού και την φαινομενική έλλειψη εξειδικευμένης γνώσης για αναγνώριση και αντιμετώπιση τέτοιων κρουσμάτων, έχει αναπτύξει ένα ευρύ φάσμα δράσεων πρόληψης και αντιμετώπισης των φαινόμενων βίας κατά των παιδιών (κακοποίηση παραμέληση παιδιών, ενδοσχολική βία και εκφοβισμός, ασφάλεια στο διαδίκτυο).
Θα ήταν λοιπόν σημαντικό με την δική σας προτροπή, όλες οι δράσεις και υπηρεσίες του Οργανισμού να τεθούν στη διάθεση του συνόλου των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων των σχολείων των περιοχών της ευθύνης σας.
Θα θέλαμε να ζητήσουμε – στο πλαίσιο και του Συμφώνου Συνεργασίας που έχει συνάψει ο Οργανισμός μας με το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων – να αποσταλεί σχετική ενημέρωση στα σχολεία της περιοχής ευθύνης σας.
Τα στοιχεία επικοινωνίας με το Τμήμα Ενημέρωσης Παιδιών, Γονέων και Εκπαιδευτικών που θα θέλαμε να προωθηθούν είναι: Ματίνα Γαβριήλογλου – Ψυχολόγος, τηλ. Επικ: 2310-250160 και ηλεκτρονική διεύθυνση school@hamogelo.gr
Παρακάτω θα βρείτε αναλυτικά τις δράσεις που υλοποιεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού» στο πεδίο.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση ή πληροφορία χρειαστείτε.
Με εκτίμηση,
Κώστας Γιαννόπουλος
Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου
ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» δίνοντας μεγάλη έμφαση στην πρόληψη αλλά και τη διαχείριση περιστατικών εκφοβισμού στο σχολικό περιβάλλον έχει συστήσει το Τμήμα Ενημέρωσης Παιδιών, Γονέων και Εκπαιδευτικών, στελεχωμένο από μια εξειδικευμένη ομάδα 11 ψυχολόγων, η οποία πραγματοποιεί διαδραστικές βιωματικές δράσεις πρόληψης και ενημέρωσης σε σχολεία ανά την Ελλάδα σε μαθητές και μαθήτριες (α΄βάθμιας & β’βάθμιας εκπαίδευσης), εκπαιδευτικούς, γονείς και κηδεμόνες.
Με εργαλεία:
την αφήγηση κοινωνικών Ιστοριών
ο/η ψυχολόγος αφηγείται ή παρουσιάζει μια δομημένη κοινωνική ιστορία σε ομάδα μαθητών και μαθητριών, κατά την οποία τα παιδιά αναλαμβάνουν -σταδιακά και χωρίς να γίνεται εμφανώς αντιληπτό- τον ρόλο του/της παρατηρητή/-τριας. Πρόκειται για σύγχρονες ιστορίες οι οποίες συμβάλουν στη γνωστική κατανόηση και συναισθηματική βίωση τόσο του ίδιου του εαυτού του μαθητή, όσο και του περιβάλλοντα κόσμου του. Η διαδραστικότητα και το βίωμα της αφήγησης επιτρέπει στο μαθητή να εισέλθει νοητικά σε ένα ασφαλές περιβάλλον πειραματισμού γύρω από τις διαπροσωπικές σχέσεις. Είναι με άλλα λόγια μία «πρόβα» πριν από την «αληθινή παράσταση». Μέσα από τις πολλαπλές ταυτίσεις δίνεται επιπρόσθετα η δυνατότητα στα παιδιά να αντικρίσουν και να εκφράσουν δικές τους απαγορευμένες και «κακές» συμπεριφορές οι οποίες βρίσκονται σε νάρκη.
YouLearn: Διαδραστική πλατφόρμα εκπαίδευσης & ενημέρωσηςΗ Διαδικτυακή πλατφόρμα τηλε-εκπαίδευσης YOULEARN επιτρέπει τη μεγαλύτερη προσέγγιση μαθητών, εκπαιδευτικών και συλλόγων γονέων σε απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας αλλά και την άμεση επικοινωνία με σχολεία της Ομογένειας. Χρησιμοποιώντας ήχο, εικόνα, ανταλλαγή άμεσων μηνυμάτων μέσω chat αλλά και δυνατότητα προβολής PowerPoint αρχείων, δίνεται η ευκαιρία μιας πλήρους διάδρασης με τους συμμετέχοντες. Οι διδάσκοντες και οι διδασκόμενοι μπορούν ν’ ανταλλάξουν αρχεία και μέσω μιας online «ζωντανής» συνομιλίας η οποία περιλαμβάνει ήχο, εικόνα και δυνατότητα chat.
Παράλληλα, πραγματοποιούνται Webinars, σεμινάρια δηλαδή μέσω του Διαδικτύου, τα οποία απευθύνονται κατά βάση σε εκπαιδευτικούς αλλά και σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας και παρέχουν τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης από απόσταση μεταξύ των συμμετεχόντων, αλλά και Webcasts, τα οποία απευθύνονται στο ευρύ κοινό (μεταξύ αυτού εκπαιδευτικοί και γονείς) με βασικό στόχο την ενημέρωση για θέματα που αφορούν στα παιδιά.
1ο Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» ακολουθώντας τη νέα τάση που καθιστά την τεχνολογία βασικό «εργαλείο» εκπαίδευσης και χρησιμοποιώντας τις απεριόριστες δυνατότητές της, δημιούργησε το 1ο Κινητό Εργαστήριο Ενημέρωσης, Εκπαίδευσης & Τεχνολογίας «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» στην Ελλάδα.
Με τον «ΟΔΥΣΣΕΑ» η ομάδα ψυχολόγων επισκέπτεται πόλεις και σχολεία σε όλη την Ελλάδα. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς επισκέπτονται τον «ΟΔΥΣΣΕΑ» όπου πραγματοποιούνται διαδραστικές παρεμβάσεις πρόληψης και ευαισθητοποίησης.
Όλες οι προαναφερθείσες δράσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Σύμφωνο Συνεργασίας), τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας/Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο (http://www.onevibefilms.com/bullying/greek/)
Το Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο έχει σαν στόχο την αναβάθμιση των διαδικασιών διαχείρισης του προβλήματος μέσα στο σχολικό περιβάλλον με την άμεση συμμετοχή των μαθητών.
Όλες οι προαναφερθείσες δράσεις πραγματοποιούνται σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων (Σύμφωνο Συνεργασίας), τους Σχολικούς Συμβούλους και τους Υπεύθυνους Αγωγής Υγείας/Σχολικών Δραστηριοτήτων.
Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο (http://www.onevibefilms.com/bullying/greek/)
Το Διαδραστικό Εκπαιδευτικό Εργαλείο έχει σαν στόχο την αναβάθμιση των διαδικασιών διαχείρισης του προβλήματος μέσα στο σχολικό περιβάλλον με την άμεση συμμετοχή των μαθητών.
Πιο συγκεκριμένα, στοχεύεται:
Η εννοιολογική προσέγγιση και εξοικείωση των μαθητών με τον όρο ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ και ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Η κατανόηση του συναισθηματικού κόσμου των παιδιών που εκφοβίζονται, των παιδιών που εκφοβίζουν αλλά και των παιδιών που παρατηρούν
Η παρουσίαση βασικών τρόπων αντίδρασης στο φαινόμενο από τους ίδιους τους μαθητές και τις μαθήτριες
Με το παρόν διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού μέσα από την οπτική:
Η κατανόηση του συναισθηματικού κόσμου των παιδιών που εκφοβίζονται, των παιδιών που εκφοβίζουν αλλά και των παιδιών που παρατηρούν
Η παρουσίαση βασικών τρόπων αντίδρασης στο φαινόμενο από τους ίδιους τους μαθητές και τις μαθήτριες
Με το παρόν διαδραστικό εκπαιδευτικό εργαλείο οι εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού μέσα από την οπτική:
του παιδιού που εκφοβίζεται
του παιδιού που εκφοβίζει
του παιδιού παρατηρητή / παρατηρήτριας
Όσον αφορά στη χρήση του διαδραστικού εκπαιδευτικού εργαλείου, συνοπτικά μπορεί να περιγραφεί ως εξής: αποτελείται από 2 βίντεο από τα οποία το ένα παρουσιάζει ένα περιστατικό σωματικής, ψυχολογικής και λεκτικής βίας, ενώ το άλλο ένα περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού (cyber bullying). Και στα δυο βίντεο δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε την ιστορία από την οπτική των τριών βασικών πρωταγωνιστών: του παιδιού που εκφοβίζει, του παιδιού που εκφοβίζεται και του παρατηρητή / της παρατηρήτριας.
του παιδιού που εκφοβίζει
του παιδιού παρατηρητή / παρατηρήτριας
Όσον αφορά στη χρήση του διαδραστικού εκπαιδευτικού εργαλείου, συνοπτικά μπορεί να περιγραφεί ως εξής: αποτελείται από 2 βίντεο από τα οποία το ένα παρουσιάζει ένα περιστατικό σωματικής, ψυχολογικής και λεκτικής βίας, ενώ το άλλο ένα περιστατικό διαδικτυακού εκφοβισμού (cyber bullying). Και στα δυο βίντεο δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε την ιστορία από την οπτική των τριών βασικών πρωταγωνιστών: του παιδιού που εκφοβίζει, του παιδιού που εκφοβίζεται και του παρατηρητή / της παρατηρήτριας.
Ο χειριστής του εργαλείου έχει τη δυνατότητα να επιλέξει κάθε φορά την οπτική από την οποία επιθυμεί να παρακολουθήσει την ιστορία ενώ ταυτόχρονα του δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει την εξέλιξη της ιστορίας μέσα από συγκεκριμένες «αντιδράσεις των πρωταγωνιστών» που του δίνονται.
Ημερολόγια Εκφοβισμού (https://www.youtube.com/watch?v=NkaLAY90H00)
Το τηλεοπτικό Ντοκιμαντέρ «Ημερολόγια Εκφοβισμού» το οποίο είναι μεταφρασμένο σε 7 ευρωπαϊκές γλώσσες (ελληνικά, ισπανικά, ιταλικά, ρουμάνικα, αγγλικά, γερμανικά και γαλλικά) έχει σαν στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού και των εμπλεκόμενων στο πρόβλημα φορέων.
Πηγή: www.fresheducation.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου