Η οργάνωση της διδασκαλίας με ομάδες εργασίας αποτελεί κοινωνική μορφή οργάνωσης της τάξης. Οι μαθητές μιας τάξης συγκροτούν μικρότερες ομάδες και τα μέλη κάθε ομάδας συνεργάζονται για την εκτέλεση μιας διδακτικής δραστηριότητας. Η συγκρότηση των ομάδων, η κατανομή των μαθητών σε αυτές, ο καταμερισμός εργασιών και η ανάθεση ρόλων και ευθυνών είναι πολύ σημαντικοί παράγοντες για την επιτυχή πορεία και ολοκλήρωση ενός διδακτικού σεναρίου μαθήματος.
Οι ωφέλειες της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας είναι πολλές:
δίνει την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργητικά,
δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους στην ομάδα, ενώ μπορεί να δίσταζαν προηγουμένως μπροστά σε ολόκληρη την τάξη,
δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μην είναι καθηλωμένοι στα θρανία τους,
συμβάλλει στην ανάπτυξη των κοινωνικών σχέσεων των μαθητών,
δίνει την ευκαιρία στον εκπαιδευτικό να αυτενεργεί,
ενδυναμώνει το ενδιαφέρον των μαθητών για το συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο,
αυξάνει τη διάθεση και την ικανότητα των ομάδων να παρουσιάζουν τις προσωπικές τους απόψεις και τα συμπεράσματά τους,
οι μαθητές μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο,
οι μαθητές αναπτύσσουν κριτική σκέψη,
βελτιώνεται ο προφορικός λόγος των μαθητών και εξοικειώνονται στη δημόσια παρουσίαση,
οι διαφορετικές απόψεις στο εσωτερικό των ομάδων αποτελούν πηγή μάθησης,
οι χαμηλού ακαδημαϊκού επιπέδου μαθητές δραστηριοποιούνται από τις απόψεις και τη δραστηριότητα των μαθητών που έχουν καλύτερη επίδοση,
προάγεται η συνεργατική ικανότητα,
εξασκεί τη δημοκρατική συμπεριφορά,
εξασφαλίζει θετικές εμπειρίες από την κοινωνική ζωή,
αυξάνει το σεβασμό των μαθητών για όλους τους συμμαθητές τους,
συμβάλλει στην αποδοχή των μειονοτικών μαθητών,
καλλιεργεί την πρωτοβουλία,
συμβάλλει στην ανάπτυξη της θετικής αυτοαντίληψης,
μειώνει το άγχος που έχουν οι μαθητές για το σχολείο,
δραστηριοποιεί όλους τους μαθητές, ακόμη και τους συνεσταλμένους,
μαθαίνει στους μαθητές το διάλογο και το σεβασμό των απόψεων των άλλων.
δίνει την ευκαιρία σε όλους τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργητικά,
δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους στην ομάδα, ενώ μπορεί να δίσταζαν προηγουμένως μπροστά σε ολόκληρη την τάξη,
δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να μην είναι καθηλωμένοι στα θρανία τους,
συμβάλλει στην ανάπτυξη των κοινωνικών σχέσεων των μαθητών,
δίνει την ευκαιρία στον εκπαιδευτικό να αυτενεργεί,
ενδυναμώνει το ενδιαφέρον των μαθητών για το συγκεκριμένο διδακτικό αντικείμενο,
αυξάνει τη διάθεση και την ικανότητα των ομάδων να παρουσιάζουν τις προσωπικές τους απόψεις και τα συμπεράσματά τους,
οι μαθητές μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο,
οι μαθητές αναπτύσσουν κριτική σκέψη,
βελτιώνεται ο προφορικός λόγος των μαθητών και εξοικειώνονται στη δημόσια παρουσίαση,
οι διαφορετικές απόψεις στο εσωτερικό των ομάδων αποτελούν πηγή μάθησης,
οι χαμηλού ακαδημαϊκού επιπέδου μαθητές δραστηριοποιούνται από τις απόψεις και τη δραστηριότητα των μαθητών που έχουν καλύτερη επίδοση,
προάγεται η συνεργατική ικανότητα,
εξασκεί τη δημοκρατική συμπεριφορά,
εξασφαλίζει θετικές εμπειρίες από την κοινωνική ζωή,
αυξάνει το σεβασμό των μαθητών για όλους τους συμμαθητές τους,
συμβάλλει στην αποδοχή των μειονοτικών μαθητών,
καλλιεργεί την πρωτοβουλία,
συμβάλλει στην ανάπτυξη της θετικής αυτοαντίληψης,
μειώνει το άγχος που έχουν οι μαθητές για το σχολείο,
δραστηριοποιεί όλους τους μαθητές, ακόμη και τους συνεσταλμένους,
μαθαίνει στους μαθητές το διάλογο και το σεβασμό των απόψεων των άλλων.
Πηγές : www.fresheducation.gr , www.google.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου