Written by Rachelle Wootten
Να στοχάζεται
Ως εκπαιδευτικός , είναι σημαντικό να προβληματίζεται σχετικά με το τι έχει πάει καλά και τι όχι σε μια διδασκαλία. Συνεχώς πρέπει να εξετάσει τις διαδικασίες και τις ιδέες του έτσι ώστε να βεβαιώνεται ότι είναι οι πιο κατάλληλες για τους μαθητές που διδάσκει.
Να μαθαίνει
Ένας καινοτόμος εκπαιδευτικός πάντα μαθαίνει , διαβάζει και ακούει. Αντιμετωπίζει τις επαγγελματικές ευκαιρίες ανάπτυξης ως ευκαιρίες για να γίνει καλύτερος στην τάξη και στην εκπαιδευτική κοινότητα στο σύνολό της . Δημιουργεί τοπικές και παγκόσμιες επαγγελματικές κοινότητες μάθησης . Αναλαμβάνει ευθύνες και πρωτοβουλίες για τη μάθηση.
Να είναι δημιουργικός
Δημιουργικότητα όχι με την έννοια της καλλιτεχνικής, αν και ορισμένοι καινοτόμοι εκπαιδευτικοί εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία . Δημιουργικός στη σκέψη και την προσέγγισή του . Ένας καινοτόμος εκπαιδευτικός δεν λειτουργεί με συνηθισμένο τρόπο. Εργάζεται με διαφορετικούς τρόπους για να προκαλέσει θετικά εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Μπορεί να αλλάξει ένα μάθημα για να γίνει πιο ελκυστικό ή για να αυξήσει τα κίνητρα των μαθητών . Μπορεί μερικές φορές να υιοθετήσει και μια πιο αντισυμβατική προσέγγιση.
Να είναι κοντά στους μαθητές και στις επαγγελματικές εξελίξεις.
Είναι δύσκολο να θεωρηθεί ως καινοτόμος ένας εκπαιδευτικός που έχει «απομακρυνθεί» από τους μαθητές του και τις εξελίξεις στο επάγγελμά του. Πώς μπορεί να ξέρει τι χρειάζονται μαθητές του και ποια είναι η καλύτερη προσέγγιση που μπορεί να χρησιμοποιήσει αν δεν είναι συνδεδεμένος με αυτούς προσωπικά ; Επιπλέον πρέπει να είναι ενήμερος για τις αλλαγές που συντελούνται στον τομέα του και πώς να τις εφαρμόζει με τον καλύτερο τρόπο στην διδασκαλία του.
Να συνεργάζεται
Η εκπαίδευση είναι ένας κλάδος όπου η συνεργασία είναι απαραίτητη και ζωτικής σημασίας για την πραγματική καινοτομία στην τάξη . Όταν οι εκπαιδευτικοί εργάζονται μαζί για να λύσουν τα προβλήματα και να μοιραστούν τις επιτυχίες , οι μαθητές αποδίδουν καλύτερα στην τάξη . Ο καινοτόμος εκπαιδευτικός διερευνά θέματα διδασκαλίας με άλλους εκπαιδευτικούς . Μοιράζεται αυτό που ξέρει με τους άλλους συναδέλφους . Είναι μέλος μιας επαγγελματικής κοινότητας μάθησης που πρέπει να μαθαίνει και να μοιράζεται πράγματα.
Κανένας από μόνος του δεν είναι τόσο « έξυπνος» όσο όλοι μαζί.
Να εξετάζει τα πάντα.
Πώς μπορώ να βελτιώσω κάτι ; Τι έκανα λάθος ; Πότε είναι η καλύτερη ώρα για αυτή την προσέγγιση ; Πώς πρέπει να προσαρμόσω κάτι για τους μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες; Τι μπορώ να κάνω για να εμπλουτίσω αυτό το μάθημα για τους προικισμένους μαθητές μου ; Γιατί το έκανα αυτό με αυτόν τον τρόπο ; Ο καινοτόμος εκπαιδευτικός πάντα κάνει ερωτήσεις . Σε όλα αυτά δε θα πάρει όλες τις απαντήσεις, αλλά πάντα πρέπει να αναρωτιέται.
Να έχει αρχές .
Ο καινοτόμος εκπαιδευτικός ζει τη ζωή του σύμφωνα με ισχυρές αξίες . Είναι αυτός που θέλει να κάνει τη διαφορά. Πιστεύει ότι το να είσαι εκπαιδευτικός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αφήσεις το στίγμα σου στον κόσμο , ένα κόσμο που δεν τον θεωρεί δεδομένο. Πιστεύει ότι αποτελεί παράδειγμα προς τους μαθητές του και αναζητά ευκαιρίες για να δείξει ότι νοιάζεται για αυτούς, όχι μόνο με λόγια, αλλά με πράξεις. Είναι αυτός που θα πάρει δύσκολες αποφάσεις , ακόμη και όταν δεν είναι δημοφιλείς και αποδεκτές. Στέκεται πάντα πιστός στις πεποιθήσεις του.
Μερική μετάφραση Π.Ν
http://teachamazing.com/7-characteristics-of-an-innovative-educator/
Πηγή:fresheducation.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου