Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

Father's Days: the animated memoir of a first-time dad

Η εμπειρία της πατρότητας που αποτυπώθηκε στο βίντεο που ακολουθεί, εντελώς αντίθετη από αυτό που περίμενε ποτέ ο εν λόγω σκιτσογράφος, σκιαγραφεί με γλαφυρές εικόνες τη γέννηση της πρώτης κόρης του που έπασχε από εγκεφαλική παράλυση.



Ακολουθούν δύο ποιήματα και ένα πεζό (απόσπασμα από το έργο του Ν. Καζαντζάκη "Αναφορά στο Γκρέκο).


Μελισσάνθη, «Στον πατέρα μου»
Όταν κοιτάζω τα παιδάκια κάθε μέρα
Στους δρόμους, το πρωί, με του σχολείου την τσάντα
Φτωχοντυμένη μια μικρούλα βλέπω πάντα
Με την παλιά της σάκα δίπλα στον πατέρα.

Απ’ το χεράκι με στοργή την εκρατάει
Τόσο κι οι δυο είναι ευτυχισμένοι, καθώς πάνε
Με πόση αθώα σοβαρότητα μιλάνε!
Το κοριτσάκι ολοένα τον ρωτάει.

Και κείνος σοβαρά της λέει, της διηγάται…
Πόσο σοφός είν’ ο πατέρας! Πόσα ξέρει!
Πόσην ασφάλεια νιώθει στο μεγάλο χέρι!
Τίποτε, αν το κρατεί, στον κόσμο δε φοβάται.

Ξάφνου του λέει εκείνο: «Σαν θα μεγαλώσω…»
«Τότε εγώ πια ένας φτωχός γεράκος θα ‘μαι
Δε θα μπορώ στα χέρια μου να σε σηκώσω
Και θα μου λες: ακούμπα πάνω μου να πάμε.

Σαν θα ‘ρχονται για να σε παίρνουν έξω οι ξένοι
Μόνος στη σκοτεινή γωνίτσα μου θα γέρνω».
«Εγώ, στην άμαξά μου πάντα θα σε παίρνω»
Λέει, έτοιμη η μικρή να κλάψει κι επιμένει.

Νιώθει μια τέτοια ανυπομονησία, σκάει
Θέλει μεγάλη τώρα γρήγορα να γίνει
Αν είναι δυνατόν την ώρα αμέσως εκείνη
Για να του δείξει πόσο θα τον αγαπάει!

Κι όπως θερμά του σφίγγει το λιγνό χεράκι
Ο κουρασμένος νιώθει τόση εμπιστοσύνη!
Έγινε εκείνος τώρα το μικρό παιδάκι
Κι ο προστατευτικός πατέρας εκείνη.

Γιάννης Βαρβέρης, «Ο πατέρας δεν πίνει στους ουρανούς»
Χθες είδα πάλι στον ύπνο μου τον πατέρα. Καθόμασταν οι
δυο μας σ’ ένα τραπέζι με καρό τραπεζομάντιλο. Κάποιος μας
έφερε δυο ποτηράκια και κρασί. – Είσαι καλά; Του λέω.
– Καλά, καλά, και μου ‘πιασε το χέρι. – Άντε, στην
υγειά σου, είπε. Σήκωσε το ποτήρι, τσούγκρισε και το άφησε
πάνω στο τραπέζι. – Δεν πίνεις; Ρώτησα. – Εσύ να πιεις,
απάντησε. Εγώ δε θέλω να ξεχάσω.

Νίκος Καζαντζάκης, [Πρώτη μέρα στο σχολείο με τον πατέρα]
Με τα μαγικά πάντα μάτια, με το πολύβουο, γεμάτο μέλι και μέλισσες μυαλό, μ’ έναν κόκκινο μάλλινο σκούφο στο κεφάλι και τσαρουχάκια με κόκκινες φούντες στα πόδια, ένα πρωί κίνησα για το σχολείο, μισό χαρούμενος, μισό αλαφιασμένος, και με κρατούσε ο πατέρας μου από το χέρι. Η μητέρα μου είχε δώσει ένα κλωνί βασιλικό, να τον μυρίζομαι, λέει, να παίρνω κουράγιο, και μου κρέμασε το χρυσό σταυρουλάκι της βάφτισής μου στο λαιμό.
– Με την ευχή του Θεού και με την ευχή μου…μουρμούρισε και με κοίταξε με καμάρι.
Ήμουν σαν ένα μικρό καταστολισμένο σφαγάρι κι ένιωθα μέσα μου περφάνια και φόβο, μα το χέρι μου ήταν βαθιά σφηνωμένο στη χούφτα του πατέρα μου κι αντρειευόμουν. Πηγαίναμε, πηγαίναμε, περάσαμε τα στενά σοκάκια, φτάσαμε στην εκκλησιά του Αϊ- Μηνά, στρίψαμε, μπήκαμε σ’ ένα παλιό χτίρι, με μια φαρδιά αυλή, με τέσσερις μεγάλες κάμαρες στις γωνιές κι ένα κατασκονισμένο πλατάνι στη μέση. Κοντοστάθηκα, δείλιασα, το χέρι μου άρχισε να τρέμει μέσα στη μεγάλη ζεστή χούφτα.
Ο πατέρας μου έσκυψε, άγγιξε τα μαλλιά μου, με χάιδεψε. Τινάχτηκα, ποτέ δε θυμόμουν να μ’ είχε χαϊδέψει. Σήκωσα τα μάτια και τον κοίταξα τρομαγμένος. Είδε πως τρόμαξα, τράβηξε πίσω το χέρι του:
– Εδώ θα μάθεις γράμματα, είπε, να γίνεις άνθρωπος. Κάμε το σταυρό σου.
Ο δάσκαλος πρόβαλε στο κατώφλι, κρατούσε μια μακριά βίτσα και μου φάνηκε άγριος, με μεγάλα δόντια, και κάρφωσα τα μάτια μου στην κορφή του κεφαλιού του να δω αν έχει κέρατα, μα δεν είδα, γιατί φορούσε καπέλο.
– Ετούτος είναι ο γιος μου, του ‘πε ο πατέρας μου.
Ξέμπλεξε το χέρι μου από τη χούφτα του και με παράδωσε στο δάσκαλο.
– Το κρέας δικό σου, του ‘πε, τα κόκαλα δικά μου, μην τον λυπάσαι, δέρνε τον, κάμε τον άνθρωπο.
– Έγνοια σου, καπετάν Μιχάλη, έχω εδώ το εργαλείο σου που κάνει τους ανθρώπους, είπε ο δάσκαλος κι έδειξε τη βίτσα.
Μια μέρα που κάναμε Ιερά Ιστορία φτάσαμε στον Ησαύ που πούλησε στον Ιακώβ τα πρωτοτόκια του για ένα πιάτο φακή. Το μεσημέρι, γυρίζοντας στο σπίτι, ρώτησα τον πατέρα μου τι θα πει πρωτοτόκια. Έβηξε, έξυσε το κεφάλι.
– Πήγαινε να φωνάξεις το θείο σου το Νικολάκη.
Είχε βγάλει το Δημοτικό ο θείος μου αυτός, ήταν ο πιο γραμματισμένος της οικογένειας, αδερφός της μητέρας μου. Κοντορεβιθούλης, φαλακρός, με μεγάλα μάτια φοβισμένα, με τεράστια χέρια, όλο τρίχες.
– Έλα εδώ, του’ πε ο πατέρας μου ως τον είδε, του λόγου σου που σπούδασες, εξήγα!
Έσκυψαν κι οι δυο τους απάνω στο  βιβλίο, έκαμαν συμβούλιο.
– Πρωτοτόκια θα πει κυνηγετική στολή, είπε ύστερα από πολλή σκέψη ο πατέρας μου.
Ο θείος κούνησε το κεφάλι:
– Θαρρώ θα πει τουφέκι, αντιμίλησε μα η φωνή του έτρεμε.
– Κυνηγετική στολή, βρουχήθηκε ο πατέρας μου.
Μάζεψε τα φρύδια του, κι ο θείος μου λούφαξε.
Την άλλη μέρα ο δάσκαλος ρωτάει:
– Τι θα πει πρωτοτόκια;
Πετάχτηκα:
– Κυνηγετική στολή!
– Τι ανοησίες είναι αυτές; Ποιος αγράμματος σου τις είπε;
– Ο πατέρας μου!
Ο δάσκαλος ζάρωσε, τον  φοβόταν κι αυτός τον πατέρα μου. Πού να του φέρει αντίρρηση!
(απόσπασμα από το Αναφορά στο Γκρέκο)
Πηγές: www.youtube.gr , www.itzikaswordpress.com, www.enikos.gr , www.anekdotakias.gr





1 σχόλιο:

  1. Αυτό λειτούργησε πραγματικά και είμαι περήφανος που το καταθέτω. Είδα μια ανάρτηση για το πώς μια κυρία πήρε πίσω τον άντρα της από τον DR AJAYI. Την βοήθησε να πάρει πίσω τον πρώην σύζυγό της. Η γυναίκα μου με χώρισε πριν από 1 χρόνο για να ζήσει με άλλον άντρα και προσπάθησα να την αφήσω αλλά δεν τα κατάφερα, οπότε προσπαθώ να κάνω πολλά πράγματα για να την πάρω πίσω και εκείνη αρνείται να επιστρέψει κοντά μου. Επισκέφτηκα ένα φόρουμ μια μέρα για συμβουλές για να την επιστρέψω και εκεί είδα μια κυρία να μαρτυρεί πώς ο DR AJAYI τη βοήθησε να πάρει πίσω τον άντρα της αφού τον έδεσε με ξόρκι μια άλλη γυναίκα και ο DR AJAYI ήταν αυτός που τη βοήθησε . Αν και δεν πίστεψα ποτέ στην πνευματική εργασία, τον δοκίμασα διστακτικά γιατί ήμουν απελπισμένος. Του εξήγησα τα προβλήματά μου, προς μεγάλη μου έκπληξη ο DR AJAYI με βοήθησε να φέρω πίσω τη γυναίκα μου μετά από μια εβδομάδα και τώρα η σχέση μου είναι πλέον τέλεια όπως υποσχέθηκε. Το να φέρετε μόνιμα πίσω τον πρώην σας όχι μόνο φέρνει πίσω κάποιον που αγαπάτε, αλλά θα ενώσει και πάλι την αίσθηση του εραστή σας για να είστε το ίδιο ευτυχισμένοι με αυτό το άτομο. Η γυναίκα μου τώρα με αντιμετωπίζει σαν βασιλιά και πάντα λέει ότι με αγαπά όλη την ώρα. Εάν αντιμετωπίζετε δυσκολίες στη σχέση σας, ο Δρ AJAYI μπορεί να βοηθήσει στην επίλυση συζυγικών προβλημάτων, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΜΕΣΩ EMAIL: drajayi1990@gmail.com ή WhatsApp Ή με αριθμό Viber +2347084887094

    ΑπάντησηΔιαγραφή