Κυριακή 30 Αυγούστου 2015

"Η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ"

Μόνο οι εκπαιδευτικοί που χρησιμοποιούν ποικιλία διδακτικών μοντέλων θα επιτύχουν τη μεγιστοποίηση της επιτυχίας όλων των μαθητών ….Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αξιοποιούν τις δυνατότητες των μαθητών και να μετριάζουν τις μαθησιακές τους αδυναμίες. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο με τη χρήση ποικίλων διδακτικών μεθόδων.

T. J. Lasley, T.J Matczynski


Αποτέλεσμα εικόνας για Η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Διαφοροποίηση της διδασκαλίας δεν σημαίνει, ότι ο δάσκαλος πρέπει να διαφοροποιεί το κάθε τι για τον κάθε μαθητή κάθε ημέρα. Αυτό εκτός από αδύνατο θα ήταν και καταστροφικό για την συνοχή της τάξης. Διαφοροποίηση σημαίνει ότι ο εκπαιδευτικός επιλέγει στην πορεία της διδασκαλίας κάποιες στιγμές για διαφοροποίηση στηριζόμενος σε έγκαιρη διάγνωση αλλά και αξιολόγηση. Η διαφοροποιημένη διδασκαλία δεν είναι απλά μια μοντέρνα καινοτομία, αλλά το φυσικό επακόλουθο της γνώσης που έχουμε σήμερα, για τον τρόπο που μαθαίνουν οι μαθητές.

Όμως είναι γνωστό, ότι σε κάθε τάξη συνυπάρχουν :
• Μαθητές με προχωρημένες δεξιότητες, που κάθονται μαζί με μαθητές χαμηλών δεξιοτήτων, που προσπαθούν με αγωνία να τα καταφέρουν.
• Μαθητές με πλούσιες εμπειρίες και λεξιλόγιο μαζί με άλλους που έχουν μόνο τις εμπειρίες της γειτονιάς τους και φτωχό λεξιλόγιο.
• Μαθητές διαφορετικών πολιτισμών.
• Μαθητές με διαφορετικά ενδιαφέροντα, διαφορετική ετοιμότητα, και διαφορετικού τρόπου μάθησης (μαθησιακού στυλ).
Το σχολείο έχει την υποχρέωση να βοηθήσει κάθε μαθητή να βελτιωθεί σύμφωνα με τις ικανότητες και δυνατότητές του.
Η εφαρμογή της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην τάξη είναι δύσκολη υπόθεση, όχι όμως ακατόρθωτη όπως θα δούμε, επειδή πρέπει να δίνει τη δυνατότητα :
– στον προικισμένο μαθητή να προχωρήσει βαθύτερα.
– στον «αδύνατο» μαθητή να «στηριχθεί» και να αρχίσει ανοδική πορεία.
– στον κάθε άλλο μαθητή να βελτιωθεί.
Τέλος η διαφοροποίηση της διδασκαλίας βασίζεται σε έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση αλλά και σε συνεχή αξιολόγηση των μαθητών.

Μπορείτε να διαβάστε επίσης:

Η ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ του Σκοταρά Νικολάου
Ενιαία Εκπαίδευση και Διαφοροποίηση στην εποχή των νέων αναλυτικών προγραμμάτων της Δρ. Αναστασίας Χ’ Γιαννακού
Διαφοροποίηση στην τάξη της Καραστεργίου Η.
Το σχολείο των ζώων από τον Λεό Μπουσκάλια, πατώντας ΕΔΩ.

Φανταστείτε πώς θα ήταν ο κόσμος μας, αν ο καθένας μας είχε την ευκαιρία να ενθαρρυνθεί να γίνει ένα μοναδικό ανθρώπινο πλάσμα!

Πηγές:https://pappanna.wordpress.com , www.google.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου