Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016

"Η ΣΚΛΗΡΗ ΚΥΡΙΑ ΠΛΑΚΑ" ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ -ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-

capture5

Δραστηριότητες βασισμένες στο παραμύθι «Η σκληρή κυρία Πλάκα» της Βερόνικας Αποστόλου από τις Εκδόσεις Φυλάτος.

Το παραμύθι καταφέρνει να απομυθοποιήσει την Σκλήρυνση κατά Πλάκας με επιτυχία, καθώς στο φόντο μιας ασθενούς μητέρας, πρώην μπαλαρίνας, η μικρή της κόρη ζωγραφίζει τα δικά της όνειρα: να γίνει κι εκείνη μπαλαρίνα, ισάξια της μητέρας της.
Έτσι, μία τόσο σοβαρή ασθένεια δε γίνεται τροχοπέδη στα όνειρα ενός μικρού κοριτσιού αλλά γίνεται η κινητήρια δύναμη. Εκείνη η δύναμη που κρύβεται πίσω από κάθε παιδικό όνειρο και που είναι τόσο αναγκαία…

Δραστηριότητα 1η

Με την είσοδο των παιδιών μας στην τάξη, δένουμε στα πόδια μερικών παιδιών από ένα μικρό μπαλονάκι. Τους καλούμε να κινηθούν όπως το κάνουν καθημερινά, αλλά δε θα πρέπει να σπάσει κανένα μπαλονάκι. Έτσι λοιπόν, τα ίδια θα δυσκολευθούν πιθανώς να κάνουν κάποιες από τις καθημερινές τους κινήσεις και τα υπόλοιπα θα τους προσέξουν λίγο περισσότερα και πιθανότερα να τους βοηθήσουν, αν το ζητήσουν.
Λίγο πριν ολοκληρωθεί η διδακτική μας ώρα τους ζητούμε να μας πουν τι τους δυσκόλεψε περισσότερο, πώς αισθάνθηκαν τα παιδιά με το μπαλόνι, αλλά και τα άλλα παιδιά και αν τυχόν έσπασε κάποιο μπαλόνι, τι θα έπρεπε να κάνουν τα υπόλοιπα για να βοηθήσουν να μη σπάσει.
Τέλος, τους ζητούμε να γράψουν στο χαρτί του μέτρου, που έχει καλύψει τον πίνακα της τάξης, να γράψουν με μία λέξη «τι σημαίνει για αυτά κινητική αναπηρία» και στο «Δέντρο των Θέλω και μπορώ» να σημειώσουν τα θέλω και τα μπορώ ενός ατόμου με κινητική αναπηρία.


Δραστηριότητα 2η

Καλώ τα μισά παιδιά να καθίσουν σε καρέκλες που έχουν τοποθετηθεί ελεύθερα στον χώρο της τάξης. Με την αρχή της μουσικής καλώ όλα τα παιδιά να χορέψουν και αυτά που είναι ελεύθερα και αυτά που κάθονται στην καρέκλα. Η χορογραφία τους βιντεοσκοπείται και στη συνέχεια συζητούμε όλοι μαζί, πώς συλλαμβάνουμε μια κίνηση, πώς τη συνδέουμε με την ιδέα μας και πώς την επικοινωνούμε; Στο τέλος της δράσης έχουμε και πάλι έναν «διαφορετικό» χορό.

Δραστηριότητα 3η


Τους συστήνουμε την Ιφιγένεια. Ένα κορίτσι με καλοχτενισμένα ξανθά μαλλιά. Μάτια λαμπερά. Χαμόγελο. Μια φουσκωμένη τσάντα. Γεμάτη γράμματα; Γεμάτη όνειρα; Γεμάτη Γράμματα και Όνειρα…

Τι θα μπορούσε να περιέχει η τσάντα της; Ποια όνειρα κλείνει στην τσάντα της κάθε μέρα η Ιφιγένεια; Τους δίνουμε στη συνέχεια ένα ακόμη στοιχείο της ιστορίας. Τη φωτογραφία που πάντα έχει μαζί της μέσα στην τσάντα της. Για λίγη ώρα θα τους αφήσουμε να σκεφθούν ποια μπορεί να είναι.


Στη συνέχεια τους δίνουμε το πριν και το μετά, της κ. Έλσας της μητέρας της Ιφιγένειας.

Τι όνειρο άραγε τελικά κρύβει η τσάντα της και τι συναισθήματα; Γιατί είναι τόσο μεγάλη η τσάντα της; Από τι πλημμυρίζει; Η σάκα αυτή, στην πραγματικότητα, είναι η μικρή καρδούλα της Ιφιγένειας, η μικρή καρδούλα κάθε παιδιού που είναι στη θέση της Ιφιγένειας…. τα συναισθήματα, τους φόβους και τη ζωή της κάτω από τα φτερά μιας μητέρας πάσχουσας, εν προκειμένω, μιας μητέρας με σκπ.

Στο τέλος, τους προβάλλουμε τη σελίδα από το παραμύθι που μιλά η μητέρα. Η αγάπη, η δύναμη για ζωή ...



Οι εικόνες της Τάνιας Καρακώττας είναι από το παραμύθι «Η σκληρή κυρία Πλάκα»της Βερόνικας Αποστόλου, Εκδόσεις Φυλάτος

Το διάβασα στο pappanna.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου