Τρίτη 30 Αυγούστου 2016

"ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ. ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ"

παιδί ερευνητής

Αν τα παιδιά δεν μπορούν να κάνουν ορισμένα πράγματα και να αναλάβουν ορισμένους ρόλους είναι εν μέρει διότι εμείς, ως ενήλικες, αποτυγχάνουμε να τους δώσουμε τις κατάλληλες ευκαιρίες. Το γεγονός ότι τα παιδιά μπορούν να γίνουν ερευνητές και μάλιστα να διεξάγουν κοινωνική έρευνα μπορεί να φανεί σε πολλούς ενήλικες ως παρατραβηγμένο. Αυτό το βιβλίο προτείνει ότι τα παιδιά είναι απόλυτα ικανά να διεξάγουν κοινωνική έρευνα, και εμείς, ως ενήλικες, μπορούμε να διευκολύνουμε τη διαδικασία σε μεγάλο βαθμό.
Στους ενήλικες συχνά αρέσει να δηλώνουν με στόμφο ότι τα παιδιά λατρεύουν να εξερευνούν τον κόσμο. Όμως οι ευκαιρίες που δίνονται στα παιδιά για να εξερευνήσουν αυτούς τους κόσμους είναι συχνά περιορισμένες και σε μεγάλο βαθμό καθορισμένες από τα προγράμματα και προτεραιότητες των ενηλίκων. Η έρευνα προσφέρει στα παιδιά μια απαράμιλλη ευκαιρία να εξερευνήσουν τους κοινωνικούς τους κόσμους και να σχηματίσουν τη δική τους πληροφορημένη άποψη. Συγχρόνως, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να επηρεάσουν τους κόσμους τους με διαφορετικούς τρόπους, βασισμένα στη διαδικασία οικοδόμησης της συνείδησης και επίγνωσης που προκύπτει από τη συμμετοχή στα κοινά.
Η ανάμιξη παιδιών στην κοινωνική έρευνα προσφέρει στους εκπαιδευτικούς λειτουργούς μια απαράμιλλη ευκαιρία να βοηθήσουν τα παιδιά να αναπτύξουν χρήσιμες δεξιότητες που θα τους χρειαστούν στον ολοένα και πιο απαιτητικό, βασισμένο σε γνώσεις, κόσμο. Έτσι, τα παιδιά μπορούν να μάθουν να συλλέγουν και να επεξεργάζονται πληροφορίες, να τις περιγράφουν και να τις επεξηγούν, να έχουν κριτική σκέψη και να βγάζουν συμπεράσματα, να αμφισβητούν αυτό που είναι δεδομένο, και να αναπτύσσουν τις προφορικές, γραπτές ή αριθμητικές τους δεξιότητες. Μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες, να ακούνε με προσοχή και να προβάλλουν επιχειρήματα, να παίρνουν αποφάσεις και να επικοινωνούν αποτελεσματικά με άλλους στις κοινότητές τους.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου