Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2016

"ΦΙΛΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ-ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ"



Πόσο μπορεί να ωφελήσει η τεχνική των διαπραγματεύσεων ομάδας μεσολαβητών στην
επίλυση συγκρούσεων μεταξύ μαθητών στα σχολεία;


Το καινοτόμο πρόγραμμα κατά της ενδοσχολικής βίας «Σχολικός διαμεσολαβητής» που υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2013-14 στην τάξη ΣΤ’2 του Πειραματικού Σχολείου Σερρών είχε στόχο την εδραίωση κουλτούρας διαμεσολάβησης και αποδοχής μεταξύ των μαθητών.
Θεμελιώδεις τεχνικές επίτευξης ειρηνικής επίλυσης διαφορών στο σχολείο είναι οι ομόφωνα συμφωνημένοι κανόνες δράσης, η εμπιστευτικότητα και εχεμύθεια,
ο αμοιβαίος σεβασμός, η ισότητα και ουδετερότητα, η αποφυγή συγκρούσεων συμφερόντων, η ενεργητική ακρόαση, η αναγνώριση συναισθημάτων, ο διάλογος, η (θετική) αποδοχή του άλλου και του εαυτού, η θετική αναπλαισίωση, η καλλιέργεια ενσυναίσθησης, η διαχείριση θυμού κ.ά.

Το παρακάτω έντυπο δημιουργήθηκε για τις ανάγκες του προγράμματος, Teachers4Europe. O Ιωάννης Καραγκιόζης γράφει για το πρόγραμμα: «Είναι η δράση που υλοποίησα με την τάξη μου και επιμελημένη από το ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό πρόγραμμα Teachers4 Europe. Βασισμένο σε ξένη βιβλιογραφία, πολύ απαιτητικό, καινοτόμο και με εντυπωσιακά αποτελέσματα!»


Φιλική επίλυση διαφορών, διαπραγμάτευση from Αννα Παππα

Πηγή:pappanna.wordpress.com

1 σχόλιο:

  1. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία της δράσης μου "Φιλική επίλυση διαφορών" στο Blog σας, που υλοποίησε μα τους μαθητές μου της ΣΤ΄στο Πειραματικό Δημ. Σχ. Σερρών, σχ. έτος 2013-14! Είμαι Ambassador (Πρεσβευτής) Σερρών του ευρωπαϊκού εκπαιδευτικού προγράμματος Teachers 4 Europe (http://www.teachers4europe.gr/ ) Με εκτίμηση Καραγκιόζης Ιωάννης Α4Ε Σερρών

    ΑπάντησηΔιαγραφή